Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Arold Rouwendal - WaarBenJij.nu Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Arold Rouwendal - WaarBenJij.nu

Beijing

Door: Arold

Blijf op de hoogte en volg Arold

25 April 2016 | China, Peking

Vandaag een volle dag met veel ervaringen gehad....

Als eerste vertrokken we om 07:15 naar de Great Wall. Dit was een reis van ca. 2,5 uur, omdat we onderweg mochten genieten van de spits in Beijing.

Eenmaal aangekomen bleek dit een echte toeristische trekpleister; veel petjes en hoedjes in de verkoop (ja we hebben er 1 gekocht voor weinig) en een goed aangelegde aanloop naar de Muur.

Na de Muur zijn we door gereden na het Zomerpaleis.
Op zich is dit een heel mooi gezicht en een prachtig aangelegde natuur met een meer, maar het imponeerde niet zo erg als de Verboden Stad (ook wel Winterpaleis genoemd).

Na het Zomerpaleis zijn we door gegaan naar een prachtige en indrukwekkende acrobaten show, waar we echt dingen zagen die we nog nooit eerder hadden gezien.

De afsluiting was heel erg toepasselijk, namelijk het eten van Peking eend bij een leuk restaurant in de stad.

Morgen hebben we tot 16:30 vrije besteding en zullen we ons weer gaan opmaken voor een ritje met de geliefde nachttrein naar Xian reisduur ca. 17 uur (Jippie!!)

• 25 April 2016 - 15:59

Gert-Jan:

Arie,

Niet zo klagen over die nachttrein! Er zijn ook mensen die gewoon moeten werken in een koud en nat kikkerlandje!

• 25 April 2016 - 16:04

Arold Rouwendal:

Daar heb je een punt Gert-Jan